Αρχική Χάρτης Πλοήγησης Αναζήτηση
 

 

Με ερώτησή τους προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, οι ευρωβουλευτές του ΠΑΣΟΚ Νίκος Σηφουνάκης και Σταύρος Λαμπρινίδης ζητούν να ενημερωθούν σχετικά με την αιτιολογημένη γνώμη - τελευταίο στάδιο  πριν από ενδεχόμενη προσφυγή στο Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων -  που απέστειλε πρόσφατα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην Ελλάδα, καθώς η ελληνική κυβέρνηση δεν έχει ακόμα εφαρμόσει την κοινοτική νομοθεσία σχετικά με τους ψηφιακούς ταχογράφους.

Τα κράτη μέλη της ΕΕ έπρεπε  να αρχίσουν να εφαρμόζουν τη νομοθεσία περί ψηφιακών ταχογράφων για τα βαρέα φορτηγά οχήματα και λεωφορεία το αργότερο μέχρι την 1η Μαΐου 2006.  Αντίθετα, η Ελλάδα, καθώς και οι πρόσφατα ενταχθείσες στην ΕΕ Βουλγαρία και Ρουμανία, είναι οι μόνες χώρες  που δεν έχουν ακόμη εφαρμόσει τη σχετική νομοθεσία.
Με δήλωσή τους, οι δύο ευρωβουλευτές επισημαίνουν: "Η ελληνική κυβέρνηση, η οποία διατείνεται ότι έχει θέσει ως μέγιστη προτεραιότητά της την ασφάλεια στις οδικές μεταφορές, με σκοπό την αποτροπή στο μέλλον δυστυχημάτων που σχετίζονται με την οδική κυκλοφορία των λεωφορείων και φορτηγών, όπως αυτό που ζήσαμε στα Τέμπη,  υπέβαλε στη Βουλή το σχετικό νομοσχέδιο  εννέα μήνες  μετά την παρέλευση της προθεσμίας που έθετε ο κανονισμός. Επίσης, δεν έχει ακόμη προχωρήσει στις πρακτικές ρυθμίσεις, μεταξύ των οποίων εκείνες που αφορούν στην έκδοση καρτών ταχογράφου, καθώς και στη λειτουργία των απαραίτητων συνεργείων και ελεγκτικών μηχανισμών."
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης των δύο ευρωβουλευτών του ΠΑΣΟΚ:
«Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απέστειλε πρόσφατα  αιτιολογημένη γνώμη στην Ελλάδα - τελευταίο στάδιο  πριν από ενδεχόμενη προσφυγή στο Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων - διότι δεν έχει ακόμα εφαρμόσει την κοινοτική νομοθεσία σχετικά με τους ψηφιακούς ταχογράφους. Τα κράτη μέλη της ΕΕ έπρεπε  να αρχίσουν να εφαρμόζουν τη νομοθεσία περί ψηφιακών ταχογράφων για τα βαρέα φορτηγά οχήματα και λεωφορεία το αργότερο μέχρι την 1η Μαΐου 2006.  Αντίθετα, η Ελλάδα, καθώς και οι πρόσφατα ενταχθείσες στην ΕΕ Βουλγαρία και Ρουμανία, είναι οι μόνες χώρες  που δεν έχουν ακόμη εφαρμόσει τη σχετική νομοθεσία. Η ελληνική κυβέρνηση υπέβαλε στην Ελληνική Βουλή το σχετικό νομοσχέδιο  εννέα μήνες  μετά την παρέλευση της προθεσμίας που έθετε ο κανονισμός  και δεν έχει ακόμη προχωρήσει στις πρακτικές ρυθμίσεις, μεταξύ των οποίων εκείνες που αφορούν στην έκδοση καρτών ταχογράφου, καθώς και στη λειτουργία των απαραίτητων συνεργείων και ελεγκτικών μηχανισμών. 
Με βάση τα παραπάνω, ερωτάται η Επιτροπή:

1. Ποιους λόγους προέβαλε η ελληνική κυβέρνηση στην Επιτροπή για τη μη εφαρμογή της κοινοτικής νομοθεσίας μετά τη λήξη της προθεσμίας της 1ης Μαΐου 2006;
 
2. Ποιοι είναι οι λόγοι που οδήγησαν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να απευθύνει αιτιολογημένη γνώμη στην ελληνική κυβέρνηση;

3. Ποιες κυρώσεις ενδέχεται να αντιμετωπίσουν, λόγω της καθυστέρησης στην εφαρμογή της ευρωπαϊκής νομοθεσίας, τα ελληνικά βαρέα φορτηγά οχήματα και λεωφορεία που χρησιμοποιούν  το οδικό δίκτυο άλλων κοινοτικών χωρών χωρίς να είναι εξοπλισμένα με ψηφιακό ταχογράφο;»